Skip to content

2016: 2,5 Έτη ζωής του ΙΣΤΟΡΙΑ-ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ένας σύντομος απολογισμός

21/12/2015

2016: 2,5 Έτη ζωής του ΙΣΤΟΡΙΑ-ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ένας σύντομος απολογισμός με αφορμή ον ερχομό του νέου έτους

ΠΟΛΙΤ-1

            Η ιδέα για τη δημιουργία του συγκεκριμένου μπλογκ άρχισε να σχηματοποιείται σιγά σιγά στην σκέψη μας τους πρώτους μήνες του 2013, από την εικόνα αναξιοποίητου αρχειοθετημένου υλικού, το οποίο με σταθερούς ρυθμούς άρχισε να συμπιέζεται για λόγους εξοικονόμησης χώρου στα ράφια των βιβλιοθηκών. Το κοιτούσαμε κι αναρωτιόμασταν με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί τόση πολύτιμη γνώση σε αρκετά διαφορετικά πεδία, όπως η Ιστορία, η Φιλοσοφία, η Λογοτεχνία και διάφορα άλλα πεδία. Άλλωστε, συγκλίναμε στην άποψη πως η γνώση που δε μοιράζεται, δεν επικοινωνείται, καταλήγει να αποτελεί στείρα συσσώρευση πληροφοριών που λόγω ακριβώς της έλλειψης επικοινωνίας καταντά αποστειρωμένο μουσειακό είδος, το οποίο δεν έχει καμία τύχη εξέλιξης.

ΠΟΛΙΤ-2         Κατόπιν τέτοιων προβληματισμών ξεκίνησε να παίρνει πιο συγκεκριμένη μορφή η ιδέα δημιουργίας ενός μπλογκ με αντικείμενο τον Πολιτισμό, την Ιστορία, τις Τέχνες. Γνωρίζαμε εξαρχής πως εάν το αποτολμούσαμε θα μπαίναμε σε ένα πολύ ιδιαίτερο και με μεγάλες ιδιομορφίες χώρο, καθώς το γνωστικό αντικείμενο απευθύνονταν σε ένα περιορισμένο κι εν πολλοίς απαιτητικό αναγνωστικό κοινό. Η μεγάλη πρόκληση που είχαμε λοιπόν μπροστά μας, ήταν η υλοποίηση της προσπάθειας να γίνει με τρόπο και ποιότητα τέτοια που να καλύπτει τις ανάγκες ενός απαιτητικού συνοδοιπόρου, στα δύσβατα- σε αρκετές περιπτώσεις -μονοπάτια του Πολιτισμού και σε ένα δεύτερο βαθμό σε βάθος χρόνου, να αποτελέσει σημείο αναφοράς και παραπομπής για ένα απαιτητικό κοινό που γνωρίζει πως να φιλτράρει και να διασταυρώνει την όποια πληροφορία, στην αναζήτηση έγκυρης και ποιοτικής γνώσης. Επιπλέον, αξιολογήσαμε πως θα αποτελούσε μέγιστο όφελος η προσέγγιση ενός αναγνωστικού κοινού, το οποίο προηγουμένως είχε ελάχιστο ή και καθόλου ενδιαφέρον, σχετικά με τις ποικίλες εκφάνσεις του Πολιτισμού.

Έτσι λοιπόν, ακριβώς στη μέση του έτους 2013 πήραμε την απόφαση να περάσουμε από τη σκέψη στην πράξη. Το όνομα το είχαμε ήδη βρει από το περιεχόμενο και το στόχο της προσπάθειας και για αρκετές ΠΟΛΙΤ-3μέρες αναμετρηθήκαμε με τις τεχνικές απαιτήσεις του στησίματος ενός μπλογκ από την αρχή (ψηφιοποίηση μεγάλου μέρους του υλικού, αισθητικό και τεχνικό στήσιμο του μπλογκ κ.ο.κ), το οποίο συχνά άλλαζε μέχρι να κατασταλάξουμε στην τελική μορφή, μιας και κάποια νέα ιδέα μπορεί να απαιτούσε εκ νέου σχεδιασμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, σχεδιασμός και ανέβασμα των πρώτων αναρτήσεων γίνονταν ταυτόχρονα και το ένα επηρέαζε το άλλο. Ωστόσο, ήταν τόσο μεγάλος ο όγκος του αρχικού υλικού που σε λίγες μόλις εβδομάδες το μπλογκ είχε περάσει τη δοκιμασία του «πειραματικού» κι αξίωνε ισότιμη σχέση ανάμεσα στα υπόλοιπα μπλογκ παρόμοιας θεματολογίας. Οι τρεις βασικότεροι πυλώνες που στηρίχθηκε η προσπάθεια εξαρχής ήταν α) το Βιβλίο: Βιβλίο παρουσίαση, Ιστορία της λογοτεχνίας, Αναλύσεις έργων, Εργασίες με αντίκειμενα το πεζό, την ποίηση, το θέατρο), β) Η Ιστορία με όσο το δυνατόν πιο πλουραλιστική παρουσίαση: Παγκόσμια, Ευρωπαϊκή, Αρχαία, Μεσαίωνας, Σύγχρονη, Γενική, Οικονομική & Κοινωνική κ.ο.κ., γ) Η Φιλοσοφία: Αρχαία, Μεσαιωνική (συμπεριλαμβανομένης της Θεολογίας), Νέων Χρόνων, Φιλοσοφία των Επιστημών, Φιλοσοφικές αναλύσεις και εργασίες κ.ο.κ. Γύρω απ τους τρεις αυτούς βασικούς άξονες, αναπτύχθηκαν σταδιακά και ενότητες με άλλες τέχνες όπως: Χορός, Φωτογραφία, Κινηματογράφος κ. λ. π.

ΠΟΛΙΤ-4      Συνεχίζοντας την περιγραφή της προσπάθειας αξίζει να περάσουμε σε μία ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των ποσοστών του μπλογκ σ αυτά τα 2,5 χρόνια ζωής του. Ήδη λοιπόν από το 2ο εξάμηνο του 2013, με πυρετώδη και εντατική εργασία, κατέστη εφικτό να αναρτηθούν οι πρώτες 435 δημοσιεύσεις που κάλυπταν ένα μεγάλο εύρος και ποικιλία της θεματολογίας. Η αρχική ανταπόκριση σ’ αυτήν τη νέα προσπάθεια ήταν κάποιες λίγες, δεκάδες χιλιάδες επισκέψεις, συγκριτικά με τα έτη που ακολούθησαν, ενώ ενθαρρυντικό ήταν το γεγονός πως αρκετοί blogers με παρελθόν στον κυβερνοχώρο έδειξαν ενδιαφέρον και ξεκίνησαν να ακολουθούν την καινούρια προσπάθεια. Παράλληλα, παρατηρήθηκε το αγκάλιασμα της από αρκετούς ανθρώπους του Πολιτισμού και των Τεχνών μέσω αρκετών μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το facebook, twitter, google κ.λ.π.

     Έτσι το δεύτερο χρόνο ζωής του μπλογκ, η προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης, συνεχίστηκε με μεγάλη όρεξη και πολύ δουλειά, με συνέχιση ανεβάσματος νέων αναρτήσεων (97 για το έτος 2014 και περίπου 120 για το έτος 2015) και διαρκώς σταθερή αύξηση της αναγνωσιμότητας. Μια έμμεση επιβράβευση της προσπάθειας δεν άργησε να έρθει από ποιοτικούς φορείς οργάνωσης και παραγωγής πολιτιστικών δρώμενων, ζητώντας από το μπλογκ να φιλοξενήσει πολιτιστικές τους εκδηλώσεις. Το γεγονός δημιούργησε την ανάγκη δημιουργίας νέας κατηγορίας με το όνομα ΠΟΛΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας τους. Συνάμα, δημιουργήθηκε και η κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, για την φιλοξενία νέων που είχαν να κάνουν με τον Πολιτισμό και την Ιστορία. Ένα ακόμα ενθαρρυντικό γεγονός ήρθε από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων. Μπορεί η πλειοψηφία των αναγνωστών να προέρχονταν από την Ελλάδα, όμως δεν περιορίζονταν σ αυτήν. Εύλογα, ακολουθούσε η Κύπρος, όμως η αναγνώσιμοτητα διευρύνονταν πλέον και υπερτατλαντικά με τις Η.Π.Α. να κατέχουν την Τρίτη θέση στις χώρες με το μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών, ενώ ακολουθούσαν χώρες της Ευρώπης όπως, η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία κ.ο.κ. Μπορεί μια εξήγηση για το συγκεκριμένο γεγονός να αποτελεί πως η έμφαση στη θεματολογία δίνονταν στο Δυτικό Πολιτισμό. Ωστόσο, με μικρότερους, όχι όμως αμελητέους αριθμούς ΠΟΛΙΤ-5ακολουθούσαν χώρες από την Αφρική και την Ασία και σποραδικές επισκέψεις υπήρχαν από τις πιο απομακρυσμένες χώρες του πλανήτη. Μια πρώτη ερμηνεία για το συγκεκριμένο φαινόμενο αποτέλει ενδεχομένως η ύπαρξη 2 ξεχωριστών κατηγοριών. Η πρώτη είναι ο ΑΡΑΒΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ που αφορά τη συμβολή των Αράβων στα γράμματα και τις Τέχνες, καθώς και τα δάνεια της Ευρώπης απ αυτόν. Η δεύτερη κατηγορία αποτελεί υποενότητα της Παγκόσμιας Ιστορίας με περιεχόμενο και ονομα ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ. Σ αυτήν έχει καταβληθεί κάθε προσπάθεια να συμπεριληφθούν όλοι οι μεγάλοι Πολιτισμοί της Ανθρωπότητας. Ενδεικτικά: Ασσυριακός , Σουμεριακός, Κινέζικος, Ινδικός, Ινδονησιακός κ.α. στην Ασία. Οι μεγάλοι πολιτισμοί του Νέου Κόσμου πριν την άφιξη των αποίκων κ.ο.κ.. Ευνόητα, ο αρχαίος Ελληνικός και ο Ρωμαϊκός στην Ευρώπη.

     Με αυτόν τον τρόπο, φτάνοντας πλέον στα τέλη του 2015, παρατηρούμε με ικανοποίηση την επιβράβευση 2,5 χρόνων σκληρής προσπάθειας, με τα ποσοστά αναγνωστών και επισκεψιμότητας να παρουσιάζουν σταθερή και διαρκή άνοδο χρόνο με το χρόνο. Επιπλέον, το μπλογκ έχει δημιουργήσει μια μεγάλη κοινότητα ακολούθων από άλλους μπλόγκερς, αλλά κι από αυτούς που επιλέγουν να διαβάζουν κάθε νέα ανάρτηση μέσω μέιλ ή μέσω σύνδεσης τους με το μπλογκ από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως χαρακτηριστικά το Τουίτερ, το γκουγκλ+, το Φ/βοοκ κ.α. Επίσης, ένας ακόμα δείκτης ΠΟΛΙΤ-6 καθιέρωσης του μπλογκ στο συγκεκριμένο χώρο αποτελεί το γεγονός πως άρθρα κι εργασίες του ΙΣΤΟΡΙΑ-ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ χρησιμοποιούνται πλέον ως πηγές για τη συγγραφή άλλων εργασιών ή άρθρων από ακόλουθους που επιδίδονται στη συγγραφή ή ακόμα και η φιλοξενία αυτούσιων θεμάτων από άλλες ιστοσελίδες. Τέλος,κατηγορίες ή κείμενα του μπλογκ προτείνονται ως πηγές για την εκπόνηση εργασιών. Συμπερασματικά, έπειτα από 2,5 έτη παρουσίας στο διαδίκτυο και συμμετοχής σε ένα χώρο που εξαρχής γνωρίζαμε πως παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, δυσκολίες και αυξημένες απαιτήσεις, ενώ στον αντίποδα απευθύνεται σε ένα κοινό με εξίσου αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης, η διαρκώς αυξανόμενη αποδοχή αποτελεί για εμάς ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για συνέχιση της προσπάθειας μας. Αν μάλιστα έχουμε καταφέρει να κάνουμε πιο προσιτό και θελκτικό για ένα μεγαλύτερο αριθμό αναγνωστών, ένα πεδίο όπως ο Πολιτισμός, η Ιστορία και οι Τέχνες του, το γεγονός αποτελεί τον καλύτερο οδηγό, ώστε να συνεχίσουμε στον δρόμο που επιλέξαμε δίχως να χάσουμε τον προσανατολισμό μας. Από αυτήν την άποψη οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες που μας εμπιστεύονται ή βρίσκουν ενδιαφέρουσα τη θεματολογία μας, και με την επιλογή τους μας δίνουν το θάρρος να συνεχίσουμε και το κίνητρο να προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε διαρκώς. Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στους ανθρώπους του Πολιτισμού, των Τεχνών και των Γραμμάτων, των οποίων πνευματικά έργα φιλοξενούνται στην κατηγορία ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ, που λειτουργούν συμπληρωματικά ή και προωθητικά σε σχέση με το σύνολο της προσπάθειας.

Κλείνουμε λοιπόν αυτόν το μικρό απολογισμό, ευχόμενοι καλή και δημιουργική χρονιά στους αναγνώστες και τους φίλους του μπλογκ και εκφράζοντας την προσδοκία πως η Ευρώπη θα τιμήσει την έννοια Πολιτισμός στην ουσία της, επιδεικνύοντας αλληλεγγύη αντί κλειστών συνόρων και φρακτών στους χιλιάδες συνανθρώπους μας, που αβίωτες συνθήκες ζωής στον τόπο τους, τους έκαναν να επιλέξουν το δρόμο της μετανάστευσης.

Κρίνουμε ενδιαφέρον για τους αναγνώστες, να παραθέσουμε τα στοιχεία με θέματα του μπλογκ που παρουσιάζουν σταθερά υψηλή αναγνωσιμότητα αυτά τα 2,5 έτη ζωής, καθώς και τις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες μας.

  Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΤΟΣ 2013

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑ   ΠΟΛΙΤ-7

  • 1111 ΥΣΤΕΡΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ-Η ΕΥΡΩΠΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
  • 658 ΕΥΡΩΠΗ: Η ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ ΣΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ/ΤΑ ΕΙΔΗ ΧΩΡΟΔΕΣΠΟΤΕΙΑΣ
  • 652 Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΚΟΣΜΙΚΗΣ κ’ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ (ΠΑΠΙΣΜΟΣ) στο ΜΕΣΑΙΩΝΑ (ΑΓΙΑ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ)
  • 619 ΕΥΡΩΠΗ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΚΟΣΜΟΑΝΤΙΛΗΨΗΣ
  • Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ κ΄ΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ 4ος-7ος αι.
  • 506 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
  • 505 ΤΖΕΚΙΝΣ ΧΑΝ και η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ 13ος αι.
  • 474 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΠΟΙΗΣΗ: ΜΠΑΡΟΚ,ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ,ΜΠΟΥΡΛΕΣΚΟ,ΠΙΚΑΡΕΣΚΟ (μέσα 16ου-αρχές 18ου)
  • 468 ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ (14ος-μέσα 16ου αι.): ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ, ΠΟΙΗΣΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • 402 Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΜΠΑΡΟΚ, ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ, ΚΟΜΜΕΝΤΙΑ ΝΤΕ ΛΑ ΑΡΤΕ (μέσα 16ου-αρχές 18ου)

ΧΩΡΕΣ 2013

ΕΛΛΑΔΑ               30.545

ΚΥΠΡΟΣ               846

Η.Π.Α                    402

ΓΕΡΜΑΝΙΑ          224

ΒΡΕΤΑΝΙΑ           218

ΓΑΛΛΙΑ                 137

Ε. Ε.                        88

ΙΤΑΛΙΑ                 67

ΕΛΒΕΤΙΑ               63

ΒΕΛΓΙΟ                 46

ΟΛΛΑΝΔΙΑ         40

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ         34

ΚΑΝΑΔΑΣ            23

ΣΟΥΗΔΙΑ             22

ΡΩΣΙΑ                   21

ΤΟΥΡΚΙΑ              20

ΙΣΠΑΝΙΑ              17

 

ΕΤΟΣ 2014

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑ

  • 4018 Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ κ΄ΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ 4ος-7ος αι.
  • 2575 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ (5ος – 13ος αι.)
  • 1897 ΕΥΡΩΠΗ: ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (αναλυτική παρουσιαση)/Η ποικιλία προτύπων & τυπολογιών κ’ αναπτυξιακά πρότυπα/ΟΙ ΓΝΩΜΕΣ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ
  • 1811 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
  • 1790 ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ (14ος-μέσα 16ου αι.): ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ, ΠΟΙΗΣΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • 1709 ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ από 3.000 π.Χ. -1.300 μ.Χ (έλευση του Ισλάμ)
  • 1634 ΥΣΤΕΡΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ-Η ΕΥΡΩΠΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
  • 1557 ΤΖΕΚΙΝΣ ΧΑΝ και η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ 13ος αι. μ.Χ.
  • 1543 Αναλυτική Ιστορική παρουσίαση της Γαλλικής Επανάστασης σε συνδυασμό με τα συμπεράσματα του Μαρξ από το έργο η 18η μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη
  • 1517 Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ-Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΥ (1919-1939)
  • 1498 Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΜΠΑΡΟΚ, ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ, ΚΟΜΜΕΝΤΙΑ ΝΤΕ ΛΑ ΑΡΤΕ (μέσα 16ου-αρχές 18ου)
  • 1387 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΠΟΙΗΣΗ: ΜΠΑΡΟΚ,ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ,ΜΠΟΥΡΛΕΣΚΟ,ΠΙΚΑΡΕΣΚΟ (μέσα 16ου-αρχές 18ου)

ΧΩΡΕΣ 2014

ΕΛΛΑΔΑ               98.436

ΚΥΠΡΟΣ               4.054

Η.Π.Α                    1.090

ΓΕΡΜΑΝΙΑ          845

ΒΡΕΤΑΝΙΑ           442

Ε. Ε.                        294

ΓΑΛΛΙΑ                 262

ΒΕΛΓΙΟ                 170

ΟΛΛΑΝΔΙΑ         132

ΙΤΑΛΙΑ                 113

ΚΑΝΑΔΑΣ            89

ΙΣΠΑΝΙΑ              82

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ         78

ΤΟΥΡΚΙΑ              74

ΣΟΥΗΔΙΑ             71

ΕΛΒΕΤΙΑ               70

ΑΛΒΑΝΙΑ             70

 

ΕΤΟΣ 2015

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑ (έως 21/12/2015)

  • 2,785 ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ (14ος-μέσα 16ου αι.): ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ, ΠΟΙΗΣΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • 2,624 Η ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΚΗΝΗ/ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ-ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ κ’ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ 19ος αι.
  • 2,602 Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ κ΄ΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ 4ος-7ος αι.
  • 2,544 Αναλυτική Ιστορική παρουσίαση της Γαλλικής Επανάστασης σε συνδυασμό με τα συμπεράσματα του Μαρξ από το έργο η 18η μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη
  • 1,936 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Ο ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ κ’ Η ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 1ο ήμισυ 20ου αι.
  • 1,775 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
  • 1,738 ΤΖΕΚΙΝΣ ΧΑΝ και η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ 13ος αι. μ.Χ.
  • 1,738 ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ από 3.000 π.Χ. -1.300 μ.Χ (έλευση του Ισλάμ)
  • 1,659 Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΜΠΑΡΟΚ, ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ, ΚΟΜΜΕΝΤΙΑ ΝΤΕ ΛΑ ΑΡΤΕ (μέσα 16ου-αρχές 18ου)
  • 1,504 ΑΡΧΑΙΑ ΚΙΝΑ από 3.000 π.Χ-1.300 μ.Χ (εισβολή των Μογγόλων στην Κίνα)
  • 1,485 ΕΥΡΩΠΗ: ΤΟ ΝΕΟ ΚΥΜΑ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑΣ κ’ Ο ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΝ19ο Αι.
  • 1,423 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ από 3.000 π.Χ-200 π.Χ. (τέλος Ελληνιστικής περιόδου)

 

ΧΩΡΕΣ 2014 (έως 21/12/2015)

ΕΛΛΑΔΑ               111,341

ΚΥΠΡΟΣ               4,068

Η.Π.Α                    1,768

ΓΕΡΜΑΝΙΑ          969

ΒΡΕΤΑΝΙΑ           401

ΣΟΥΗΔΙΑ             354

ΓΑΛΛΙΑ                 265

ΙΤΑΛΙΑ                  156

Ε. Ε.                        153

ΒΕΛΓΙΟ                 150

ΟΛΛΑΝΔΙΑ         150

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ         131

ΕΛΒΕΤΙΑ               113

ΑΛΒΑΝΙΑ             97

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ        92

ΡΩΣΙΑ                   82

ΤΟΥΡΚΙΑ              66

ΑΙΓΥΠΤΟΣ            36

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ        30

 

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ: 643

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: 262.157

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ: 144.951

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: