Skip to content

ΑΡΧΑΙΑ ΙΝΔΙΑ από 3.000 π.Χ-1.200 μ.Χ (ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΣΤΙΣ ΙΝΔΙΕΣ)

06/08/2013

               Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ  από το 3.000 π.Χ (εμφάνιση του λαού του χοράτ) έως το 1.200 μ.Χ (έλευση του Ισλάμ στις Ινδίες).

             

 ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ:  3.000-1.500 π.Χ 

  • 2.500 π.Χ στην κοιλάδα του Ινδού, στο σημερινό Πακιστάν, έχουμε τη δημιουργία πολιτισμού από λαό άγνωστης προέλευσης. Η πόλη Χαράπα είναι επίκεντρο του ομώνυμου πολιτισμού.
Ανασκαφές της πόλης Μ. Ντάρο που θεωρείται από τα αριστουργήματα της αρχαίας Αρχιτεκτονικής

Ανασκαφές της πόλης Μόεντζ Ντάρο που θεωρείται από τα αριστουργήματα της αρχαίας Αρχιτεκτονικής

       Κύρια επιτεύγματα είναι:

  • Δημιουργία κατοικιών πάνω από τη στάθμη των πλημμυρών του ποταμού.
  • Χτίσιμο τεράστιας ακρόπολης που στο απόγειό της (2.300 π.Χ) κατοικούνταν από 35.000 κατοίκους.
  • Νοτιότερα στον κάτω Ινδό χτίζεται η πόλη Μόεντζ Ντάρο που θεωρείται αριστούργημα αρχιτεκτονικής και είναι πανομοιότυπη με την Χαράπα.
  • Οι πόλεις ήταν χτισμένες βάσει σχεδίου και το κάθε σπίτι είχε λουτρό, κάτι που ήταν καινοτόμο για την εποχή.
  • Υπήρχε μεγαλοφυούς σύλληψης αποχετευτικό δίκτυο.
  • Οι κάτοικοι της περιοχής ήταν οι πρώτοι που καλλιέργησαν βαμβάκι και επίσης επιδόθηκαν στην αγγειοπλαστική και την κοσμηματοποιία, αναπτύσσοντας ανθηρό εμπόριο. Στην περιοχή σπάνιζε ο ορείχαλκος.
  • Οι κάτοικοι ήταν μάλλον ειρηνικοί, οι οποίοι δεν άφησαν γραπτή ιστορία, θρησκευτικά κείμενα και λογοτεχνικά έργα, εντούτοις τέτοια πρέπει να υπήρχαν. Επίσης δεν έχτισαν ανάκτορα ή μεγάλους ναούς.
  • Αρχικά λάτρευαν τη θεά μητέρα και αργότερα διάφορα ζώα.
  • Από το 1.800 π.Χ αρχίζει η παρακμή του πολιτισμού της Χαράπα που διήρκησε περίπου 500 έτη. Τα αίτια είναι άγνωστα και μια υπόθεση είναι η διαταραχή της οικολογίας του τόπου.
  • Κατόπιν διαδραματίζεται η διείσδυση φυλών του Ιρανικού οροπεδίου και η επιμειξία. Έτσι η κληρονομιά της αστικής ζωής μετατοπίστηκε Ανατολικά στο Γάγγη και Βόρεια.
  • Δημιουργία οικισμών στις πεδιάδες της Νοτιοανατολικής Ασίας, οι οποίοι καλλιέργησαν το ρύζι και έμειναν γνωστοί με το όνομα ο λαός του Χοράτ.

                Κύρια επιτεύγματα είναι:

  • Η τελειοποίηση της τέχνης του χυσίματος αντικειμένων από ορείχαλκο, κάτι που θεωρείται από τα μεγαλύτερα πρώτα επιτεύγματα της ανθρωπότητας.
  • Η οικονομία της περιοχής ήταν απλή και δεν ξεπέρασε το στάδιο της γεωργίας του χωριού και της οικοτεχνίας.               

    Είδος γραφής της κοιλάδας του Ινδού, που χρονολογείται από 2600-1900 π.Χ και δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί ως τις μέρες μας

    Είδος γραφής της κοιλάδας του Ινδού, που χρονολογείται από 2600-1900 π.Χ και δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί ως τις μέρες μας

  • Καταπληκτικές όσο και ανεξήγητες ικανότητες στην κεραμική και τη μεταλλουργία.
  • Παρά την τεχνολογική του ικανότητα ο λαός του Χοράτ δεν έφτιαξε πόλεις, δεν οικοδόμησε ναούς, δεν είχε ηγεμόνες, δεν είχε πολιτικό μηχανισμό, ούτε ιεραρχημένη κοινωνική δομή.
  • Τα επιτεύγματά του επηρέασαν την Κίνα.

               Κάποια συμπεράσματα:

  1. Ο πολιτισμός Χαράπα στον Ινδό ποταμό δυστυχώς δεν άφησε γραπτές αποδείξεις. Ωστόσο, οι ενδείξεις μαρτυρούν πως πρόκειται μάλλον για ειρηνικό λαό που όπως και οι Μινωίτες λάτρευαν τη θεά μητέρα που παραπέμπει σε μητριαρχικές κοινωνίες. Αν και πρωτοπόροι στον τομέα της αρχιτεκτονικής, δεν έχτισαν επιβλητικούς ναούς, όπως και οι Μινωίτες, αλλά ούτε ανάκτορα. Πιθανά λοιπόν στην κοινωνική διαστρωμάτωση του συγκεκριμένου πολιτισμού οι ανισότητες να ήταν ηπιότερες απ’ αλλού.
  2. Όμως ο πολιτισμός που δημιουργεί τα μεγαλύτερα ερωτηματικά είναι αυτός που δημιούργησε ο λαός του Χοράτ στις πεδιάδες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Οι λόγοι είναι πως ενώ η οικονομία παρέμεινε απλή, στα επίπεδα της γεωργίας του χωριού και της οικοτεχνίας, παραδόξως πραγματοποίησαν τεχνολογικά άλματα. Μάλιστα στον τομέα της μεταλλοτεχνίας έκαναν ένα από τα πρώτα μεγάλα βήματα της ανθρωπότητας. Ωστόσο η άρνησή τους να φτιάξουν πόλεις, να κατασκευάσουν ναούς, να θεσμοθετήσουν πολιτικούς μηχανισμούς και να αναγνωρίσουν ηγεμόνες, όπως και η απουσία ιεραρχημένης κοινωνικής δομής, δημιουργεί το ερώτημα αν ο δρόμος προς τον πολιτισμό μπορούσε να είναι λιγότερο βίαιος και να αποφευχθούν οι κοινωνικές ανισότητες. Φυσικά η εξαφάνισή τους μαρτυρά μάλλον εγγενείς αδυναμίες, παρόλα αυτά δεν παύει να είναι η μοναδική περίπτωση μιας εναλλακτικής προσπάθειας δημιουργίας πολιτισμού, χωρίς συγκεντρωτική εξουσία και δουλοκτησία. Στην ουσία δηλαδή έχουμε να κάνουμε με την αξιοποίηση των θετικών επιτευγμάτων της τεχνολογικής προόδου και της αλλαγής του τρόπου παραγωγής παράλληλα με την αποφυγή των μειονεκτημάτων της αστικής ζωής και των ταξικών ανισοτήτων.
χειρόγραφο από τις Βέδες (βιβλίων της γνώσης)

χειρόγραφο από τις Βέδες (βιβλίων της γνώσης)

         ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ: 1.500-600 π.Χ 

  • Άριοι νομάδες εισβάλουν στην Ινδία κατά τη διάρκεια της 2ης χιλιετίας και εισάγουν τα Σανσκριτικά που έγιναν η βάση του Ινδικού πολιτισμού.
  • Οι επιμιξίες εμφάνισαν ουσιαστικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την καθαρότητα των Αρίων.
  • Το πολιτισμικό οικοδόμημα πλουτίστηκε αργότερα με εξωτερικά στοιχεία από την έλευση άλλων λαών που κι αυτοί με τη σειρά τους απορροφήθηκαν.
  • Παρά την έφεσή τους στη μάχη η κληρονομιά των Αρίων ήταν κυρίως πνευματική.
  • Οι στίχοι υπήρξαν μοναδική πηγή πληροφοριών καθώς δεν άφησαν ναούς, έργα τέχνης, ταφικά αντικείμενα, γραπτά έργα. Αργότερα συνέλεξαν τους στίχους στις Βέδες (Βιβλία της γνώσης), που έδωσαν το όνομα τους στη Βεδική περίοδο.
  • Η κοινωνία τους υπήρξε αυστηρά πατριαρχική και πολυγαμική. Τα αγόρια ήταν πιο επιθυμητά, ενώ για τις γυναίκες οι ηθικοί κανόνες ήταν αυστηρότεροι.
  • Ωστόσο ανάμεσα στα δικαιώματα των γυναικών ήταν η επιλογή του γαμπρού, παρακολούθηση κοινωνικών υποθέσεων, ενεργός ρόλος στις θρησκευτικές υποθέσεις, φοίτηση στα σχολεία, σύνθεση βεδικών ύμνων, μπορούσαν να ξαναπαντρευτούν αν ο σύζυγος πέθαινε.
  • Μια αναφορά στην Ριγκ Βέδα δείχνει πως κάποτε γίνονταν ανθρωποθυσίες.
  • Στις Βέδες αποδοκιμάζονται: μοιχεία, αιμομιξία, έκτρωση.
  • Η εξουσία του βασιλιά υπήρξε παντοδύναμη αλλά όχι απόλυτη, καθώς περιορίζονταν από τον αρχιερέα (Πουραχίτα).
  • Επίσης συμβουλεύονταν τους υπηκόους σε συνελεύσεις με αμυδρά δημοκρατικό χαρακτήρα.
  • Πιθανά ορισμένες φυλές κατά την πρώιμη Βεδική περίοδο να ήταν δημοκρατικές, ενώ στο τέλος του 7ου και στον 6ο αιώνα υπήρχαν κράτη που ήταν δημοκρατικά και λειτουργούσαν λαϊκές συνελεύσεις. Γενικά όμως επικρατούσε η μοναρχία.
  • 1.000 – 600 π.Χ Ύστερη φάση Βεδικής εποχής
  • Τον 10ο αιώνα συντίθεται το Μαχαμπαράτα, που αποτελεί το μεγαλύτερο γνωστό ποίημα 100.000 στροφών, για την εξύμνηση ενός σημαντικού πολέμου.
  • Αρχές του 7ου αιώνα υπήρχαν 16 μεγάλα κράτη. Ραγδαία αύξηση του πληθυσμού, δημιουργία πόλεων, ανθηρό εμπόριο.
  • Οι ιερείς αποκτούν μεγαλύτερη εξουσία κι από τους βασιλείς και σαν αντίδραση εμφανίζονται οι ερημίτες (πρώιμος ινδουισμός).
  • Δημιουργία τεσσάρων καστών που συμβόλιζαν μέρη του σώματος. Η συμμετοχή στην κάστα ήταν κληρονομική και μόνιμη.  

    Εικονογραφημένο χειρόγραφο της Μαχαμπαράτα με τη μάχη της Κουρουξέτρα.

    Εικονογραφημένο χειρόγραφο της Μαχαμπαράτα με τη μάχη της Κουρουξέτρα.  Το Μαχαμπαράτα αποτελεί το μεγαλύτερο γνωστό έπος 100.000 στροφών!

  • Στόμα: Ιερείς και Βραχμάνους.
  • Μπράτσα: Ηγεμόνες και πολεμιστές.
  • Μηροί: Αγρότες και έμποροι.
  • Πόδια: Χειρώνακτες εργάτες, δούλοι και αυτόχθονες. Δεν κατείχαν ιδιοκτησία και σύμφωνα με μαρτυρίες τους άξιζε να δέρνονται και να φονεύονται κατά βούληση.
  • Τον 8ο αιώνα εμφανίζονται ερημίτες στοχαστές. Σύμφωνα μ’ αυτούς η γνώση κατακτιέται με ενόραση και λιτότητα. Εισήγαγαν την αρχή της μετεμψύχωσης.

               Κάποια συμπεράσματα:

Στην Ινδία οι Άριοι δημιουργούν τον Βεδικό πολιτισμό που υπήρξε από τους πιο αυστηρά ταξικούς (κάστες). Στην πρώιμη περίοδο επέτρεπαν τις ανθρωποθυσίες και η κοινωνία τους υπήρξε έντονα πατριαρχική. Εντύπωση προκαλεί ότι ορισμένα κράτη λειτουργούσαν δημοκρατικά ήδη από τον 7ο αιώνα π.Χ. Η εξουσία μοιράζονταν μεταξύ βασιλιά και αρχιερέα, ενώ στην ύστερη βεδική φάση οι ιερείς κατακτούν μεγαλύτερη δύναμη και απ’ αυτή των βασιλιάδων. Απάντηση σε αυτό υπήρξε η εμφάνιση ερημιτών που αποτέλεσαν την αυγή του Ινδουισμού

Μεγαλόπρεπο άγαλμα του Βούδα

Μεγαλόπρεπο άγαλμα του Βούδα

            ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ:  600-400 π.Χ

  • Το 600 π.Χ η κοιλάδα του Γάγγη αποτελεί κοιτίδα του Ινδικού πολιτισμού, με βαθιές κοινωνικές και πολιτικές διαιρέσεις.
  • 560 π.Χ γεννιέται ο Βούδας που πρεσβεύει πως ο δρόμος για τη σοφία είναι ο μέσος./ Οι 4 αλήθειες: 1. Ο πόνος – 2. Αίτιο του πόνου είναι η επιθυμία – 3. Ξεπέρασμα του αίτιου του πόνου. – 4. Ο δρόμος με τον οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί η απελευθέρωση./ Ο Οκταπλούς δρόμος αποτελεί τον ηθικό πυρήνα του Βουδισμού/ Για τον Βουδισμό η ψυχή είναι χίμαιρα.
  • Εμφάνιση των Ζαϊνιστών μοναχών με αρχηγό το Μαχαβίρα. Οι οποίοι κυκλοφορούσαν γυμνοί, δεν έτρωγαν κρέας, δεν όργωναν, δεν σκότωναν τίποτα.
  • Το ανερχόμενο βασίλειο της Μαγκάντα υπό τον Μπιμπισάρα ενστερνίζεται το βουδισμό.
  • Στο τέλος του 4ου αιώνα διάδοχος του πρώτου καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της Ινδικής χερσονήσου.
  • Στην Ινδία επικράτησε ένας εκλεκτικός ινδουισμός με θέματα από βεδικά κείμενα, από τοπικής προέλευσης λατρεία της γονιμότητας και κατά ένα μέρος από τον βουδισμό και τον ζαϊνισμό.
  • Ο βουδισμός επεκτάθηκε εκτός Ινδίας και έγινε αντικείμενο λατρείας.

                   Κάποια συμπεράσματα:

  1. Την ίδια περίοδο στην Ινδία τις βαθιές κοινωνικές και πολιτικές διαιρέσεις θα καταφέρει να υπερκεράσει ο Μπισαμάρα και το βασίλειο της Μαγκάντα. Την ίδια εποχή γεννιέται ο Βούδας, ο οποίος θα επηρεάσει βαθιά τις ερχόμενες γενιές.

 

                   ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ:   400 π.Χ-200 μ.Χ 

Στήλη του Ασόκα, ο οποίος υπήρξε ο τελευταίος αυτοκράτορας της δυναστείας των Μαουρία και ένθερμος υποστηρικτής του Βουδισμού.

Στήλη του Ασόκα, ο οποίος υπήρξε ο τελευταίος αυτοκράτορας της δυναστείας των Μαουρία και ένθερμος υποστηρικτής του Βουδισμού.

           Ο ιστοριογράφος Μεγασθένης μεταφέρει πληροφορίες για τη φύση της Ινδίας που εκπλήσσουν τους Έλληνες.

  • Ο Τσαντραγκούπτα Μαουρία ενώνει τις διαιρεμένες περιοχές και συγκροτεί αυτόχθονη Ινδική αυτοκρατορία. Έτσι γίνεται ο 1ος Ινδός αυτοκράτορας.
  • Το 324 π.Χ επιτίθεται κατά των Μακεδονικών φρουρών στο Παντζάμ και στο Σιντ. Γίνεται κύριος της Βόρειας Ινδίας και με τη βοήθεια του πλούτου της Μαγκάντα και της βαριάς φορολογίας που επιβάλει, ενώνει λαούς με διαφορετική γλώσσα, θρησκεία, πολιτισμό. Για την διακυβέρνηση συγκροτεί τεράστια γραφειοκρατία.
  • Πρωτεύουσά του ήταν η Παλιπούρτα που υπήρξε από τις μεγαλύτερες και ωραιότερες πόλεις της εποχής.
  • Ο πρωθυπουργός του Καντίλια συντάσσει μια ανθολογία που με κατοπινές προσθήκες πήρε το όνομα η Αρτασάστρα «επιστήμη του υλικού κέρδους», η οποία πραγματεύεται την τέχνη της διακυβέρνησης.
  • Η εξουσία του αυτοκράτορα υπήρξε δεσποτική και επιβάλλονταν με τη βοήθεια σώματος κατασκόπων. Επίσης συγκρότησε στρατιωτική δύναμη.
  • Το 305 π.Χ ο Σελεύκιος Νικάτωρ εισβάλει στο Παντζάμ αλλά σύντομα συνάπτεται ειρήνη.
  • Εν τω μεταξύ τα βουδιστικά και τα ζαϊνιστικά μοναστήρια γίνονται κέντρα δημοκρατίας και παιδείας καθώς δέχονται μέλη απ’ όλες τις τάξεις και από τα 2 φύλα.
  • Το 301 π.Χ ο Τσαντραγκούπτα ασπάζεται το ζαϊνισμό και μονάζει. Η εξουσία εκχωρείται στον γιό του Μπιντουσάπα.
  • Ο Μπιντουσάπα καταλαμβάνει το απέραντο οροπέδιο του Ντεκάν.
  • Το 269 π.Χ ο γιός του Ασόκα ανέρχεται στην εξουσία και καταλαμβάνει την Καλίνγκα, που ήταν το τελευταίο ανεξάρτητο βασίλειο της χερσονήσου. Ωστόσο μετά τη βία που άσκησε στην Καλίνγκα μετανιώνει και υιοθετεί το νόμο του Βούδα περί μη βίας. Ωστόσο, στους νόμους υπάρχει η ποινή του ακρωτηριασμού.
  • Το βασίλειό του έχει πληθυσμό 50.000.000. Σ’ αυτό ιδρύει νοσοκομεία και κτηνιατρικές κλινικές που προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες, ανοίγει δρόμους και υιοθετεί κοινή γλώσσα για όλη την αυτοκρατορία την Πρακρίτ, πλην του Βορρά που συνυπάρχει με την Ελληνική.
  • Ο Βουδισμός διαδίδεται και εκτός Ινδίας και γίνεται μια από τις μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου.
  • Διατηρεί εμπορικές σχέσεις με τα κράτη της πρώην αυτοκρατορίας του Αλέξανδρου.
  • Σημειώνεται άνθηση της τεχνολογίας και της τέχνης. Κατασκευάζονται ναοί και στούπες (χώροι που φυλάσσονταν λείψανα).
  • Το 232 π.Χ ο Ασόκα πεθαίνει και η αυτοκρατορία σπαράσσεται από τους ανταγωνισμούς των διαδόχων του.
  • Το 184 π.Χ δολοφονείται ο τελευταίος αυτοκράτορας της δυναστείας των Μαουρία και αρχίζει η εποχή των ανεξάρτητων Ράτζα.

             Κάποια συμπεράσματα:

  1. Υπό τη δυναστεία των Μαουρία, στην Ινδία εμφανίζεται η πρώτη αυτόχθονος αυτοκρατορία. Η ένωση λαών διαφορετικών επιτυγχάνεται με την ανάπτυξη τεράστιας γραφειοκρατίας, συγκρότηση στρατού, υιοθέτηση κοινής γλώσσας, αλλά και με τη χρησιμοποίηση δικτύου κατασκόπων. Σημαντική φαίνεται να είναι η ύπαρξη ζαϊνιστικών και βουδιστικών μοναστηριών που υπήρξαν κέντρα δημοκρατίας. Ενώ η διάδοση του βουδισμού επεκτείνεται και εκτός Ινδίας. Σημειώνεται άνθηση των τεχνών και της τεχνολογίας, ενώ επίσης φαίνεται πως δημιουργήθηκε κάποιου είδους κοινωνική πρόνοια για τους φτωχούς, με την πρόσβασή τους σε νοσοκομεία και κτηνιατρικές κλινικές.
Χάρτης απεικόνισης της αυτοκρατορίας των Γκούπτα (με γκρι χρώμα), ενώ με πορτοκαλί χρώμα απεικονίζονται οι υποτελείς περιοχές της αυτοκρατορίας

Χάρτης απεικόνισης της αυτοκρατορίας των Γκούπτα (με γκρι χρώμα), ενώ με πορτοκαλί χρώμα απεικονίζονται οι υποτελείς περιοχές της αυτοκρατορίας

     ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ:   200-600 μ.Χ 

  • Το 78 μ.Χ οι Κουσάν (επιμειξία Κουσάν και ομάδας λαών της κεντρικής Ασίας) υπό τον Κανίσκα κατέχουν τη Βακτριανή και την Κεντρική Ασία και κατόπιν επεκτείνονται στη Βόρειο Ινδία.
  • Την εποχή του Κανίσκα το εμπόριο ανθεί και ο ίδιος ενδιαφέρεται για τις τέχνες. Επίσης προστατεύει το βουδισμό και συγκεντρώνει γύρω του λόγιους βουδιστές.
  • Οι αναθεωρητές βουδιστές (Μαχαγιανιστές) διασπώνται από τους παραδοσιακούς (Χιναγιανιστές) και είναι αυτοί που αργότερα θα εξαπλωθούν στην Κίνα.
  • Το 100 μ.Χ ο Κανίσκα δολοφονείται και 1 αιώνα αργότερα οι Σασσανίδες θα ανατρέψουν τους Κουσάν.
  • Στις αρχές του 4ου αιώνα εμφανίζεται η δυναστεία των Γκούπτα και μέχρι το θάνατο του Τσαντραγκούπτα το 356 μ.Χ θα έχουν θέσει υπό τον έλεγχο τους σημαντικό μέρος της Β. Ινδίας.
  • Ο γιός του Σαμουντραγκούπτα επεκτείνει ακόμα περισσότερο το βασίλειο και υπό την ηγεμονία του η δυναστεία θα φτάσει στο ζενίθ.
  • Ο Τσαντραγκούπτα Β’ αποτελεί απόστολο της ειρήνης, είναι προστάτης των τεχνών και οδηγεί το βασίλειο στο απόγειο της πολιτιστικής άνθησης. Ο βασιλιάς εμπνέει νέα αίσθηση προσωπικής ελευθερίας, θρησκευτικής ανοχής και κοινωνικής τάξης.
  • Στα νοσοκομεία της πρωτεύουσας Παταλιπούτρα, νοσηλεύονταν δωρεάν οι φτωχοί όλων των λαών.
  • Οι Γκούπτα υποστηρίζουν τον Ινδουισμό που δίνει ώθηση λογοτεχνία και επιστήμες (μαθηματικά, αστρονομία).
  • Ο μαθηματικός Αριανμπάτα χρησιμοποιεί το Π, αρνητικούς αριθμούς και εξισώσεις δεύτερου βαθμού.
  • Επίσης αναπτύσσεται η αυλική ποίηση και το θέατρο. Ο Καλιντάσα είναι ο πιο διάσημος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας της εποχής. Ακόμα δημιουργείται το Κάμα Σούτρα.
  • Στην κοινωνία, μεγάλη δύναμη αναπτύσσουν οι συντεχνίες που ελέγχουν ακόμα και την ιδιωτική ζωή, προσφέροντας παράλληλα προστασία στα μέλη τους. Έχουμε άνθηση του εμπορίου και της γεωργίας.
  • Η εξουσία του βασιλιά περιορίζεται από τους ιερούς νόμους, είναι αποκεντρωμένη και ο έλεγχος επιτυγχάνεται με δίκτυο κατασκόπων. Στο δίκαιο, οι οφειλέτες τιμωρούνταν με ποινές και στη μετά θάνατο ζωή ενώ τα χρέη τους περνούσαν στους κληρονόμους τους.
  • Οι γυναίκες απολάμβαναν περιορισμένη αλλά ουσιαστική ελευθερία. Οι περισσότερες οικογένειες ήταν μονογαμικές αλλά υπήρχε και η πολυγαμία. Επίσης υπήρχε και η θυσία των Σάτι (καλής συζύγου) μετά το θάνατο του άντρα.
  • Το 415 μ.Χ στο θρόνο ανέρχεται ο Κουμανραγκούπτα.
  • Το 467 μ.Χ πεθαίνει ο τελευταίος αυτοκράτορας της δυναστείας Σπανταγκούπτα.
  • Πριν το 500 μ.Χ εισβάλουν οι Λευκοί Ούννοι και η αυτοκρατορία κατακερματίζεται σε μικρά αντιμαχόμενα βασίλεια.

             Κάποια συμπεράσματα:

Η δυναστεία των Γκούπτα στην Ινδία στις αρχές του 4ου αιώνα οδηγεί την αυτοκρατορία σε πολιτιστική άνθηση και σε ακμή των επιστημών. Επίσης έχουμε την ανάδειξη ενός κράτους πρόνοιας όπως και με τη δυναστεία των Μαουρία. Στο κοινωνικό πεδίο σημαντικό ρόλο έπαιζε η εμφάνιση συντεχνιών, ενώ η εξουσία του επιβάλλονταν με τη βοήθεια κατασκόπων. Οι γυναίκες αν και φαίνεται να είχαν ουσιαστικές ελευθερίες, σε μεγάλο βαθμό πρέπει να ήταν εξαρτημένες από τους άντρες, ίσως αυτό να εξηγεί και την εμφάνιση του φαινομένου των θυσιών όταν πέθαινε ο σύζυγος. Η αυτοκρατορία θα καταλυθεί από τους Λευκούς Ούννους

                   ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ: 600-800 μ.Χ                   

Χάρτης απεικόνισης των εδαφών της δυναστείας Παλλάβα

Χάρτης απεικόνισης των εδαφών της δυναστείας Παλλάβα

  • Το 606 μ.Χ ανέρχεται στο θρόνο του Βασίλειου του Τανεσβάρ ο Χάρσα.
  • Ενώνει τα βασίλεια της βόρειας Ινδίας.
  • Ευνοεί το βουδισμό. Η κοινωνία όμως παραμένει ινδουιστική και οι 6 φιλοσοφικές σχολές του ινδουισμού εξελίχθηκαν. Οι επιστήμες και τα μαθηματικά κάνουν προόδους.
  • Ωστόσο, η οικονομία είναι σε κρίση λόγω της απώλειας των εμπορικών δρόμων.
  • Οι βραχμάνοι δυναμώνουν την εξουσία τους και ο βουδισμός γίνεται θρησκεία των εύπορων που ήθελαν να τους αντισταθούν.
  • Το 647 μ.Χ οι βραχμάνοι συνωμοτούν και δολοφονούν το Χάρσα, με αποτέλεσμα η επικράτειά του να κατακερματιστεί.
  • Στη νότιο Ινδία από τα μέσα του 6ου αιώνα και για 300 χρόνια υπάρχουν 3 αντιμαχόμενες δυναστείες:
  1. Τσαλούκυα.
  2. Παλλάβα.
  3. Πάντγια.
  • Η κυβέρνηση στη νότιο Ινδία δεν είναι συγκεντρωτική και οι κάτοικοι δεν έχουν άρεια καταγωγή. Οι ηγέτες όμως υιοθετούν τον ινδουισμό για να νομιμοποιήσουν την εξουσία τους.
  • Ο ινδουισμός σαν θρησκεία δεν είχε αναπτύξει αυστηρό σύστημα λατρείας, έτσι είναι ακόμα αρκετά ευέλικτος και απορροφά ξένα στοιχεία, ενσωματώνει λαούς με διαφορετική προέλευση και έθιμα. Καταφέρνει να αποκτήσει τον έλεγχο της παιδείας από τους βουδιστές και τους ζαϊνιστές.
  • Η εισβολή των Αράβων αποκρούεται από τους Τσαλούκυα, έτσι οι πρώτοι περιορίζονται στην εγκατάστασή τους στο Σιντ (δυτική Ινδία) και στη διεξαγωγή εμπορίου.
  • Από τον 9ο αιώνα και για τους επόμενους τρεις η Ινδία έχει πέσει σε νάρκη.
  • Η Ινδονησία γνωρίζει τον ινδικό πολιτισμό και μέσω αυτής οι Ινδοί έμποροι διεξάγουν το εμπόριο με την Κίνα.
  • Το Σιρβιτζάγια αποτελεί το 1ο μεγάλο ναυτικό βασίλειο στο Πάλεμπανγκ και μέχρι τον 13ο αιώνα ελέγχει όλη την Ινδονησία. Διεξάγει εμπόριο με την Κίνα και αναπτύσσεται η βιοτεχνία.
  • Οι βασιλείς για να σταθεροποιήσουν την εξουσία τους διέδιδαν τη φήμη ότι κατείχαν δύναμη που μόνο θεοί ή ημίθεοι μπορούσαν να έχουν. Έτσι μετά το θάνατό τους η προσωπική τους ακολουθία αυτοκτονούσε.
  • Στην Ιάβα εμφανίζεται ισχυρό βασίλειο υπό τη δυναστεία των Σαϊλέντρα που είναι βουδιστές. Από τα μέσα του 9ου αιώνα ο ινδουισμός κερδίζει έδαφος και η συμμαχία με το Πάλεμπανγκ διαλύεται λόγω επιθετικότητας των Ιαβανών.
  • Στο τέλος του 7ου αιώνα οι ινδουιστές Χμερ θέτουν τις βάσεις για τη δημιουργία ισχυρής Καμποτζιανής αυτοκρατορίας.
  • Σε όλη τη νοτιοανατολική Ασία, τα βασίλεια προσβλέπουν στο εξής προς την Κίνα, διατηρώντας όμως την Ινδική κληρονομιά τους.
  • Το Βιετνάμ επηρεάζεται από την Κίνα σε βαθμό που οι Κινέζοι να το θεωρούν κομμάτι της επικράτειας τους.
Ναός, δείγμα αρχιτεκτονικής

Ναός, δείγμα αρχιτεκτονικής

 

              Κάποια συμπεράσματα:

  1. Στην Ινδία ένα αιώνα μετά την πτώση των Γκούπτα από του Λευκούς Ούννους, ο Χάρσα θα επανενώσει προσωρινά το βόρειο τμήμα της χώρας. Σ’ αυτήν την περίοδο θα γίνουν πρόοδοι σε τέχνες και επιστήμες, όμως ο βαθιά ριζωμένος ινδουισμός θα αποτελέσει τροχοπέδη για τη συνέχεια. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο βουδισμός γίνεται η θρησκεία των εύπορων που επιθυμούσαν να αντισταθούν στη δύναμη των βραχμάνων. Στη νότιο Ινδία τρία ξεχωριστά βασίλεια αντιμάχονται μεταξύ τους και σημαντικό γεγονός αποτελεί η προσωρινή αναχαίτιση των Αράβων από τους Τσαλούκυα.
  2. Στην Ινδονησία και την νοτιοανατολική Ασία έχουμε την εμφάνιση πολιτισμών με ινδικές επιρροές που όμως προσβλέπουν προς την Κίνα.

                               ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ: 1.000-1.100 μ.Χ 

  •      
    Άγαλμα του θεού Σίβα

    Άγαλμα του θεού Σίβα

               Στην νότιο Ινδία υπάρχει η αυτοκρατορία των Τσόλα, υπό τον Ρατζαράτζα Τσόλα και πρωτεύουσα το Ταντζόρ.

  • Το 1.010 μ.Χ αποπερατώνεται ένας τεράστιος ναός, αφιερωμένος στο θεό Σίβα.
  • Υπάρχει ανθηρό εμπόριο, οργανωμένο σε συντεχνίες και σωματεία.
  • Παρουσιάζεται άνοδος της παιδείας και εμφανίζεται ένα περίπλοκο εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Η απέραντη χαμηλή κοιλάδα της νότιας Ινδίας και ο ποταμός Καβερί αποτελούν πηγή πλούτου, με την ύπαρξη απέραντων ορυζώνων. Νέα αρδευτικά έργα επεκτείνουν τις καλλιεργήσιμες περιοχές.
  • Η απόσταση, γλύτωσε τους λαούς της νότιας Ινδίας από τις εισβολές των Αρίων, έτσι διαφύλαξαν τη γλώσσα τους την Ταμιλική, από τα Σανσκριτικά των Ινδοευρωπαίων. Ωστόσο δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στη θρησκευτική και πολιτιστική επιρροή που εξαπλώθηκε από το βορρά.
  • Οι καταβολές των Τσόλα χάνονται στο παρελθόν, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες για την ύπαρξή τους ήδη από τον 3ο π.Χ αιώνα.
  • Χάρη στους στίχους Σανγκάμ, που εξυμνούν τα κατορθώματα των Τσόλα και των ανταγωνιστών τους, η ταμιλική λογοτεχνία πήρε μια θέση ανάμεσα στις μεγαλύτερες και αρχαιότερες λογοτεχνίες του κόσμου.
  • Μεταξύ 5ου και 7ου αιώνα, υπάρχει ιστορικό κενό. Σ’ αυτό το διάστημα οι Τσόλα και οι ανταγωνιστές τους εξαφανίζονται και στη διάρκεια του 7ου αιώνα όταν επανεμφανίζεται ο πολιτισμός της κοιλάδας των ορυζώνων, το ρόλο των Τσόλα έχουν πάρει οι Παλλάβα.

              ΠΑΛΛΑΒΑ

  • Ανέπτυξαν ανθηρό εμπόριο με τη νοτιοανατολική Ασία και την Κεϋλάνη.                                                 Ελέφαντες Παλλάβα
  • Εμφανίστηκαν τα πρώτα μεγάλα πέτρινα έργα της νότιας Ινδίας.
  • Επανεμφάνιση των Τσόλα υπό τους Παλλάβα.
  • Το 850 μ.Χ, ο Βιτζαγιαλάγια Τσόλα καταλαμβάνει την Ταντζόρ. Μέσα σε τρεις γενιές, οι Τσόλα κατέστησαν το μικρό πριγκιπάτο τους σε ευμεγέθη αυτοκρατορία.. Ενώ στα μέσα του 10ου αιώνα, οι Παλλάβα και οι περισσότεροι ηγεμόνες της νότιας Ινδίας ήταν υποτελείς των Τσόλα.
  • Η επίθεση φυλών του Ντεκάν θέτει σε κρίση τη δυναστεία των Τσόλα και απειλεί την αυτοκρατορία (955μ.Χ).
  • Το 985 μ.Χ ο Ρατζαράτζα ανέρχεται στο θρόνο και επεκτείνει την αυτοκρατορία, επίσης επιδράμει στην Κεϋλάνη.
  • Το 1.014 μ.Χ Ο γιός του Οαντζέντρα, διαδέχεται τον πατέρα του, εισχωρεί βαθιά στο οροπέδιο Ντεκκάν και επεκτείνει την αυτοκρατορία στα απώτερα γεωγραφικά της όρια.
  • Καταλαμβάνει την Κεϋλάνη, που γίνεται επαρχία των Τσόλα.
  • Γύρω στο 1.030 μ.Χ, εξαπολύει επιδρομή εναντίον της νοτιοανατολικής αυτοκρατορίας των Σριβιτζάγια.
  • Λόγω έλλειψης γερά οργανωμένης γραφειοκρατίας, στις παρυφές της αυτοκρατορίας, την εξουσία κατείχαν ουσιαστικά, τοπικές δυναστείες που παρακρατούσαν τα έσοδα. Στο κέντρο βασική διοικητική μονάδα είναι το χωριό με τη δική του συνέλευση, υπό τον έλεγχο των βραχμάνων και των μεγάλων γαιοκτημόνων. Στις πόλεις η εξουσία άνηκε στα ναξαγάμα, κάτι μεταξύ δημοτικού συμβουλίου και ανεξάρτητης εμπορικής συντεχνίας. Υπήρχε βασιλικός στρατός μικρός αριθμητικά και στις εκστρατείες προσλαμβάνονταν μισθοφόροι. Ενώ στα μεγάλα χωριά υπήρχαν πολιτοφύλακες. Οι διοικητικές υπηρεσίες ήταν περιορισμένες και οι ινδουιστική ναοί ήταν ανεξάρτητοι απ’ αυτές. Η συνοχή του πολιτισμού βασίζονταν στο θρησκευτικό αίσθημα και μεγάλη ήταν η συμβολή των ναών.
  • Οι ναοί λειτουργούσαν ως τράπεζες δανείζοντας χρήματα για αναπτυξιακά προγράμματα, πρόσφεραν στοιχειώδεις ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες. Διέθεταν στέγη σε ζητιάνους και απόκληρους. Σε δύσκολους καιρούς διένειμαν τρόφιμα και χρήματα στην κοινωνία. Ωστόσο ορισμένοι ναοί απασχολούσαν εργαζόμενους, από χαμηλές κάστες, υπό συνθήκες περίπου δουλείας.
  • Στο δίκαιο ένας Κινέζος παρατηρητής του 13ου μ.Χ αιώνα, αναφέρει: μαστίγωμα, αποκεφαλισμούς, ποδοπάτημα από ελέφαντες. Όμως για τα περισσότερα αδικήματα, ανάμεσα στα οποία και ο φόνος, η ποινή ήταν πρόστιμο που καταβάλλονταν συνήθως όχι στην αυλή αλλά σ’ ένα ναό. Επίσης υπήρχαν θρησκευτικές μειονότητες βουδιστών και ζαϊνιστών.
  • Το 1.044 μ.Χ πεθαίνει ο Ρατζέντρα. Τον διαδέχεται ο γιός του Ρανζαντιράτζα, ο οποίος εγκαταλείπει την κτήση της Κεϋλάνης.
  • Προοδευτικά υπό την βασιλεία των διαδόχων του τα έσοδα της αυτοκρατορίας περιορίζονται. Τον14ο μ.Χ αιώνα, η δυναστεία εξαφανίζεται.
  • Το 1.300 μ.Χ ένας μουσουλμάνος σουλτάνος επιβάλει με τη βία την πίστη του, αλλά μετά το θάνατό του, οι τοπικοί ινδουιστές ηγεμόνες ανακτούν την ανεξαρτησία τους.

                 Κάποια συμπεράσματα:

  1. Στην νότια Ινδία, η αυτοκρατορία των Τσόλα, κυρίως λόγω απόστασης απόφυγε την Ινδοευρωπαϊκή κατάκτηση και διατήρησε την γλώσσα της την Ταμιλική. Ωστόσο, οι πολιτιστικές επιρροές από το βορρά επέφεραν αλλαγές και την επιβολή του ινδουισμού.
  2. Η έλλειψη οργανωμένης γραφειοκρατίας, επιτρέπει στους περιφερειακούς ηγεμόνες να είναι ουσιαστικά ανεξάρτητοι, ενώ στη συνοχή της αυτοκρατορίας συμβάλει το θρησκευτικό αίσθημα και οι ναοί. Οι τελευταίοι είχαν μεγάλη επιρροή και λειτουργούσαν και σαν τράπεζες, ενώ παρείχαν και κάποιου είδους κοινωνική πρόνοια.
  3. Στο δίκαιο, αν και υπήρχαν περιπτώσεις εκτελέσεων, για τα περισσότερα αδικήματα επιβάλλονταν πρόστιμο.
Το μουσουλμανικό τέμενος Jama Masjid στο Δελχί

Το μουσουλμανικό τέμενος Jama Masjid στο Δελχί

            ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΑΠΟ:  1.100-1.200 μ.Χ (Η ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΣΤΙΣ ΙΝΔΙΕΣ).

  • Το 1.192 μ.Χ, κατάληψη του Δελχί από τους μουσουλμάνους. Ενώ το 1.195 μ.Χ, αποπερατώνεται η ανέγερση του τεμένους Κβατ-αλ-Ισλάμ, με διαταγή του σουλτάνου Μουίζ αλ Ντούνια β Αλαντίν Μουχαμάντ ιμπν Σαμ, ο οποίος ήταν στρατηγός με καταγωγή το Αφγανιστάν.
  • Το 1.206 μ.Χ, το Δελχί γίνεται πρωτεύουσα του σουλτανάτου, κυβερνώμενο από Τούρκους – πρώην δούλους των Αφγανών εισβολέων. Γεωγραφικά, το σουλτανάτο περιελάμβανε όλη τη βόρεια Ινδία, από το Σιντ δυτικά ως τη Βεγγάλη ανατολικά. Όμως σε λιγότερο από έναν αιώνα επέκτεινε την κυριαρχία του σε ολόκληρη την ινδική χερσόνησο.
  • Κατά τα τελευταία 1.500 έτη, Έλληνες, Σκύθες, Ούννοι κ.α είχαν επιβάλει την εξουσία τους για να αφομοιωθούν όμως τελικά από τον τεράστιο πληθυσμό της χώρας.
  • Ωστόσο, το Ισλάμ άφησε το στίγμα του και με την ανάμιξη του με τον ινδουισμό, έδωσε νέα άνθηση σε τέχνη, αρχιτεκτονική, εμπορίου τεχνική. Οδήγησε όμως και σε θρησκευτικές συγκρούσεις και διαιρέσεις.
  • Πριν από την έλευση των μουσουλμάνων, η Ινδία κυβερνιόνταν επί αιώνες από 4 δυναστείες:
  1. Τσόλα στο νότο.
  2. Ραστακούτρα στο οροπέδιο του Ντεκκάν στην κεντρική Ινδία.
  3. Πάλα στα ανατολικά, στη Βεγγάλη.
  4. Πρακτιχάρα στην πεδιάδα του άνω Γάγγη και δυτικά μέχρι τον Ινδό ποταμό στο σημερινό Πακιστάν.
  • Στον μουσουλμανικό κόσμο, το ρήγμα ανάμεσα σε σουνίτες και σιίτες διατάραξε την ισλαμική ενότητα κατά τον 9ο μ.Χ αιώνα.
  • Οι Τούρκοι, που ήταν δούλοι πολεμιστές, συχνά ανέβηκαν στην ιεραρχία και επιμείχθηκαν με τους επικυρίαρχούς τους. Αυτοί οι Τούρκοι πολεμιστές μεταλαμπάδευσαν τον 12 αιώνα, τον Περσικό πολιτισμό, την τούρκικη πολεμική τέχνη και τα αραβικά ιερά βιβλία ως το κέντρο της Ινδίας.
  • Τον 11ο αιώνα, η Περσική δυναστεία των Σαμανιδών, με πρωτεύουσα τη Μπουχάρα στην κεντρική Ασία, έλεγχε την περιοχή γύρω από την Υπεροξιάνη και το δυτικό Αφγανιστάν, το Χορασάν στο βόρειο Ιράν. Οι πολεμιστές τους ήταν δούλοι της τούρκικης φυλής των Γαζναβιδών, που με το πέρασμα των χρόνων συγκέντρωσαν δικά τους εδάφη στα οποία κυριαρχούσαν.
  • Ο ηγέτης Μαχμούν αρχίζει να λεηλατεί τις Ινδίες. Από αγροίκος στρατιώτης μετατράπηκε σε προστάτη της μάθησης και των τεχνών. Στην πρωτεύουσα του Γάζνα συγκεντρώνει λόγιους, βάρδους και φτιάχνει βιβλιοθήκη. Το 1.030 μ.Χ πεθαίνει. Οι Ινδοί υπέφεραν από τη μεταχείριση του Μαχμούντ, αλλά αυτός ενσωμάτωσε Ινδούς στρατιώτες στο στρατό του και άνοιξε το δρόμο στους μουσουλμάνους διαδόχους του για να κυβερνήσουν.
  • Οι Ραζπούτ, αποτελούσαν λαό που προέρχονταν από επιμειξία Ούννων και αυτοχθόνων, ήταν άγριος πολεμικός λαός, που δεν ενώθηκε ποτέ αλλά σχημάτισε μικρά ανεξάρτητα βασίλεια. Στην κορυφή ήταν ο βασιλιάς που έπαιρνε μέρος της παραγωγής των περιφερειακών βασάλων, κάτι που τους επέτρεπε να διατηρούν την αυτονομία τους. Όμως ο βασιλιάς δεν θεωρούνταν κάτοχος της γης.
  • Μετά το θάνατο του Μαχμούντ, το εμπόριο άρχισε πάλι να ανθεί. Όμως η οικονομική ευημερία επέφερε διχόνοια ανάμεσα σε βασιλείς
    Χάρτης απεικόνισης της αυτοκρατορίας των Γαζναβιδών

    Χάρτης απεικόνισης της αυτοκρατορίας των Γαζναβιδών

    Ραζπούτ. Παράλληλα εμφανίστηκε ο ιπποτικός πόλεμος, τον οποίο εξυμνούσαν βάρδοι και μονομαχίες μέχρι θανάτου.

  • Μετά το θάνατο του Μαχμούντ, οι Γαζναβίδες αγωνίζονται να επιβιώσουν έχοντας να αντιμετωπίσουν την απειλή των Ραζπούτ ανατολικά και τους Σελτζούκους δυτικά.
  • Επίσης εμφανίζονται οι Γκουρίδες, που ήταν περσικής καταγωγής και το 1.150 μ.Χ καταλαμβάνουν τη Γάνζα πρωτεύουσα των Γαζναβιδών, σκοτώνουν τους άντρες και υποδουλώνουν τις γυναίκες και τα παιδιά. Ο ηγέτης τους Άλα αλ Ντιν καταστρέφει ολοσχερώς την πόλη. Οι διάδοχοί του εισβάλουν στις Ινδίες και το 1.175 μ.Χ καταλαμβάνουν το σιίτικο Μουλτάν. Ακολουθούν, το 1.182 μ.Χ το Σιντ, το 1.186 μ.Χ η Λαχώρη και το Παντάμπ. Όμως το 1.191 μ.Χ συντρίβονται από έναν συνασπισμό των Ραζπούτ. Το 1.192 μ.Χ αντεπιτίθενται και συντρίβουν τους Ραζπούτ. Ο νέος ηγεμόνας του Δελχί έγινε φόρου υποτελής στους μουσουλμάνους.
  • Το 1.192 μ.Χ, ο Ιχτιγιάρ κατέλαβε το αρχαίο βουδιστικό μοναστήρι της Ναλάντα, σκοτώνοντας όλους τους μοναχούς που πρόβαλαν ασθενή αντίσταση. Η κατάληψη της Ναλάντα, σημάδεψε το τέλος του βουδισμού ως κύριας ινδικής θρησκείας και οι περισσότεροι μοναχοί μετανάστευσαν στο Θιβέτ.
  • Το 1.202 μ.Χ καταλαμβάνει τη Βεγγάλη. Όμως το 1.205 μ.Χ κατά την εισβολή του στο Θιβέτ κατατροπώνεται και το επόμενο έτος δολοφονείται από έναν ανταγωνιστή του.
  • Το 1.229 μ.Χ, ο πρώην δούλος Ιλτουμίντζ, αναγνωρίζεται σουλτάνος από το χαλίφη της Βαγδάτης, έχοντας να αντιμετωπίσει τη μόνιμη απειλή των Μογγόλων. Ενισχύει τον εξισλαμισμό με τη βοήθεια των θεολόγων Ουλεμάδων. Διαιρεί το σουλτανάτο σε επαρχίες με επικεφαλείς μουσουλμάνους κυβερνήτες. Η ζωή στα περίχωρα παραμένει αμετάβλητη και η διοίκηση επιτυγχάνεται με Ινδούς υπαλλήλους που έμαθαν την περσική γλώσσα. Το 1.236 μ.Χ, ο Ιλτουμξίτζ πεθαίνει και επικρατεί αστάθεια.
  • Το 1.265 μ.Χ, η εξουσία περνά στο δούλο Μπαλμπάν, που καταπνίγει εξεγέρσεις. Κατά τα 22 έτη της βασιλείας του επιτυγχάνει τη συγχώνευση Ινδών και μουσουλμάνων. Σ’ αυτό συνέβαλε η ραγδαία αστικοποίηση της βόρειας Ινδίας. Το Δελχί μεταμορφώνεται σε αυτοκρατορική πρωτεύουσα, το εμπόριο ανθεί, συρρέουν τεχνίτες, καλλιτέχνες, σπουδαστές, στρατιώτες.
  • Η αστικοποίηση είχε ως συνέπεια πολλοί ινδουιστές να ασπαστούν τον ισλαμισμό, κυρίως τεχνίτες από κατώτερες τάξεις που απέβλεπαν σε κοινωνική άνοδο. Στον εξισλαμισμό επίσης συμβάλει η εμφάνιση των σουφιστών. Οι σουφιστές λατρεύονταν από τους μουσουλμάνους ως άγιοι και από τους Ινδούς ως θεοί. Στην κορυφή της κοινωνικής κλίμακας έγιναν επιμειξίες. Στις κατώτερες βαθμίδες οι λαοί παρέμειναν σε απόσταση, αλλά οι μουσουλμάνοι υιοθέτησαν αρκετά ινδικά γούστα και έθιμα. Οι κάστες άρχισαν να εμφανίζονται στη μουσουλμανική κοινωνία της Ινδίας. Στις ανώτερες βαθμίδες ήταν οι Τούρκοι, οι Αφγανοί, οι Πέρσες, οι Άραβες. Ακολουθούν οι προσήλυτοι Ραζπούτ. Τέλος, οι ε4ξισλαμισμένοι τεχνίτες διαιρέθηκαν ανάλογα με το επάγγελμα σε «καθαρούς» και «ακάθαρτους».
  • Στα τέλη του 11 μ.Χ αιώνα, Ντεκκάν, Παντζάμ, Μάλουα, Γκουντζαράτ αποκτούν την ανεξαρτησία τους, υπό μουσουλμάνους και Ινδούς ηγεμόνες.
  • Οι 2 πολιτισμοί απείχαν πολύ από την ουσιαστική συγχώνευση και στο μέλλον οι 2 θρησκείες θα στρέφονταν βίαια η μία εναντίον της άλλης.

                   Κάποια συμπεράσματα:

  1. Τον 12ο αιώνα, η βόρεια Ινδία αρχικά και αργότερα όλη η χερσόνησος καταλαμβάνεται από μουσουλμάνους. Αυτοί ήταν κυρίως Τούρκοι δούλοι στρατιώτες που είχαν ανέλθει κοινωνικά.
  2. Πολιτισμικά αποτελέσματα της κατάκτησης υπήρξαν: 1ον το τέλος του βουδισμού ως κύρια ινδικής θρησκείας με την καταστροφή του μοναστηριού της Ναλάντα. 2ον την εμφάνιση καστών στο μουσουλμανικό κόσμο της Ινδίας. 3ου την επιρροή των μουσουλμάνων από τα ινδικά έθιμα και συνήθειες. 4ον την αποτυχία ουσιαστικής συγχώνευσης των 2 πολιτισμών με συνέπεια, αιματηρούς πολέμους στο μέλλον.
Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: