Skip to content

ΕΥΡΩΠΗ: ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ FEYERABEND κ ΤΟΥ LAKATOS

01/07/2013

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.

Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ FEYERABEND (1924-1994)

 

FEYERABEND

FEYERABEND

Στη δεκαετία του 1970, ο Π. Κ. Feyerabend  παρόλο που δέχεται τις θέσεις του Πόππερ ότι «οι θεωρίες είναι διαψεύσιμες, όχι όμως και επιβεβαιώσιμες», υποστηρίζει ότι η απελευθέρωση της διαδικασίας της επιστημονικής γνώσης από μεθοδολογικούς περιορισμούς, είναι δυνατή μέσα από τον πολλαπλασιασμό των θεωριών.

Σε αντίθεση με τον Kuhn, ο Feyerabend πιστεύει ότι υπάρχει μια ουδέτερη παρατηρησιακή γλώσσα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των θεωριών. Πάντως η επιστήμη δεν έχει καμιά προνομιακή σχέση στην αναζήτηση της αλήθειας και κατά τον Feyerabend επικρατεί ένας άκρατος σχετικισμός.

 

 

LAKATOS:

 

LAKATOS

LAKATOS

   Ορθολογισμός: σε οποιαδήποτε ερμηνεία του, είναι η ειδοποιός διαφορά της επιστήμης από τις υπόλοιπες ανθρώπινες δραστηριότητες.

Τα 2 βασικά συστατικά του εκάστοτε επιστημονικού ερευνητικού προγράμματος: α) θεωρητικός πυρήνας Π –      β) «προστατευτική ζώνη» βοηθητικών υποθέσεων

 

Θεωρητικός πυρήνας Π: Θεωρητικός οδηγός της έρευνας που οι επιστήμονες θεωρούν άθικτο & δεδομένο εκ των προτέρων.

 

«Προστατευτική ζώνη» βοηθητικών υποθέσεων: Περιβάλλει τον Πυρήνα και μέσω αυτής επιτυγχάνεται η κρίσιμη διασύνδεση του Π με τον τομέα της φύσης που αναφέρεται.

 

«Θετική Ευρετική Μέθοδος»: αποτελεί την καρδιά κάθε ερευνητικού προγράμματος. Απ’ αυτήν παράγονται οι βοηθητικές υποθέσεις & τα μοντέλα. Η παραγωγική ευρετική του συστήματος είναι πηγή προβλέψεων που στοχεύουν σε «νέα & πρωτότυπη αλήθεια, ώστε να αυξάνει την ελεγξιμότητα των υποθέσεών μας, όπως απαιτούσε η Ποππεριανή μεθοδολογία.

ΠΗΓΕΣ

  1. ΒΑΛΛΙΑΝΟΣ Π/ Οι Επιστήμες της Φύσης και του Ανθρώπου στην Ευρώπη/ Εκδ ΕΑΠ/ Πάτρα 2001
Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Aikaterini Tempeli

"Σε έναν τρελό κόσμο μόνο οι τρελοί είναι λογικοί"

Βίκυ Παπαπροδρόμου: ό,τι πολύ αγάπησα (ποίηση, πεζογραφία & μουσική)

Μ' αρέσουν τα ποιήματα που ζουν στο δρόμο, έξω απ' τα βιβλία: αυτά που τουρτουρίζουν στις γωνιές κι όλο καπνίζουν σαν φουγάρα· που αναβοσβήνουν, μες στη νύχτα, σαν Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια... [Νίκος Χουλιαράς]

ΧΑΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (*) ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ (*) ΚΑΠΟΤΕ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ιστορία-Τέχνες-Πολιτισμός

Σελίδα για τον Πολιτισμό, την Ιστορία κ' τις Τέχνες του.

Συλλογικές Δράσεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης 18 ΑΝΩ

Οι Συλλογικές Δράσεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης 18 ΑΝΩ

Studies of the European Culture

Ένα blog με θεματα που απτονται της Ιστοριας και του Πολιτισμου.

ΦΩΣ...

Ταπείνωση και ταπεινότητα πάντα.. Πρότυπο των ανθρώπων μονον ο Χριστός. Feel more think less. Tsarli Tsaplin΄΄Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΘΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΄΄ Η Προσωπική μου Ιστοσελίδα. Ιστολόγιο Λόγου και Τεχνών. Σπουδές,.. ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Dimitris Manousakis

A great WordPress.com site

απέραντο γαλάζιο

"το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή..."

18 ΑΝΩ

Το blog των εργαζομένων της Μονάδας Απεξάρτησης του Ψ.Ν.Α.

Αρέσει σε %d bloggers: