Skip to content

ΙΝΔΙΕΣ: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΣΟΛΑ κ’ Η ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥΣ ΥΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΛΑΒΑ 7-11ος αι. μ.Χ.

12/06/2013

                ΙΝΔΙΕΣ:   Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΣΟΛΑ κ’ Η ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥΣ ΥΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΛΑΒΑ

ΤΣΟΛΑ

  • Στην νότιο Ινδία υπάρχει η αυτοκρατορία των Τσόλα, υπό τον Ρατζαράτζα Τσόλα και πρωτεύουσα το  
    ΤΑΝΖΟΡ

    ΤΑΝΖΟΡ

    Ταντζόρ.

  • Το 1.010 μ.Χ αποπερατώνεται ένας τεράστιος ναός, αφιερωμένος στο θεό Σίβα.

    ΑΓΑΛΜΑ ΣΙΒΑ

    ΑΓΑΛΜΑ ΣΙΒΑ

  • Υπάρχει ανθηρό εμπόριο, οργανωμένο σε συντεχνίες και σωματεία.
  • Παρουσιάζεται άνοδος της παιδείας και εμφανίζεται ένα περίπλοκο εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Η απέραντη χαμηλή κοιλάδα της νότιας Ινδίας και ο ποταμός Καβερί αποτελούν πηγή πλούτου, με την ύπαρξη απέραντων ορυζώνων. Νέα αρδευτικά έργα επεκτείνουν τις καλλιεργήσιμες περιοχές.
  • Η απόσταση, γλύτωσε τους λαούς της νότιας Ινδίας από τις εισβολές των Αρίων, έτσι διαφύλαξαν τηγλώσσα τους την Ταμιλική, από τα Σανσκριτικά των Ινδοευρωπαίων. Ωστόσο δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στη θρησκευτική και πολιτιστική επιρροή που εξαπλώθηκε από το βορρά.
  • Οι καταβολές των Τσόλα χάνονται στο παρελθόν, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες για την ύπαρξή τους ήδη από τον 3ο π.Χ αιώνα.
  • Χάρη στους στίχους Σανγκάμ, που εξυμνούν τα κατορθώματα των Τσόλα και των ανταγωνιστών τους, η ταμιλική λογοτεχνία πήρε μια θέση ανάμεσα στις μεγαλύτερες και αρχαιότερες λογοτεχνίες του κόσμου.
  • Μεταξύ 5ου και 7ου αιώνα, υπάρχει ιστορικό κενό. Σ’ αυτό το διάστημα οι Τσόλα και οι ανταγωνιστές τους εξαφανίζονται και στη διάρκεια του 7ου αιώνα όταν επανεμφανίζεται ο πολιτισμός της κοιλάδας των ορυζώνων, το ρόλο των Τσόλα έχουν πάρει οι Παλλάβα.

ΠΑΛΛΑΒΑ

  • Ανέπτυξαν ανθηρό εμπόριο με τη νοτιοανατολική Ασία και την Κεϋλάνη.
  • Εμφανίστηκαν τα πρώτα μεγάλα πέτρινα έργα της νότιας Ινδίας.                                        ΠΑΛΛΑΒΑ ΧΑΡΤΗΣ
  • Επανεμφάνιση των Τσόλα υπό τους Παλλάβα.
  • Το 850 μ.Χ, ο Βιτζαγιαλάγια Τσόλα καταλαμβάνει την Ταντζόρ. Μέσα σε τρεις γενιές, οι Τσόλα κατέστησαν το μικρό πριγκιπάτο τους σε ευμεγέθη αυτοκρατορία.. Ενώ στα μέσα του 10ου αιώνα, οι Παλλάβα και οι περισσότεροι ηγεμόνες της νότιας Ινδίας ήταν υποτελείς των Τσόλα.
  • Η επίθεση φυλών του Ντεκάν θέτει σε κρίση τη δυναστεία των Τσόλα και απειλεί την αυτοκρατορία (955μ.Χ).
  • Το 985 μ.Χ ο Ρατζαράτζα ανέρχεται στο θρόνο και επεκτείνει την αυτοκρατορία, επίσης επιδράμει στην Κεϋλάνη.
  • Το 1.014 μ.Χ Ο γιός του Οαντζέντρα, διαδέχεται τον πατέρα του, εισχωρεί βαθιά στο οροπέδιο Ντεκκάν και επεκτείνει την αυτοκρατορία στα απώτερα γεωγραφικά της όρια.
  • Καταλαμβάνει την Κεϋλάνη, που γίνεται επαρχία των Τσόλα.
  • Γύρω στο 1.030 μ.Χ, εξαπολύει επιδρομή εναντίον της νοτιοανατολικής αυτοκρατορίας των Σιρβιτζάγια.
  • Λόγω έλλειψης γερά οργανωμένης γραφειοκρατίας, στις παρυφές της αυτοκρατορίας, την εξουσία κατείχαν ουσιαστικά, τοπικές δυναστείες που παρακρατούσαν τα έσοδα. Στο κέντρο βασική διοικητική μονάδα είναι το χωριό με τη δική του συνέλευση, υπό τον έλεγχο των βραχμάνων και των μεγάλων γαιοκτημόνων. Στις πόλεις η εξουσία άνηκε στα ναξαγάμα, κάτι μεταξύ δημοτικού συμβουλίου και ανεξάρτητης εμπορικής συντεχνίας. Υπήρχε βασιλικός στρατός μικρός αριθμητικά και στις εκστρατείες προσλαμβάνονταν μισθοφόροι. Ενώ στα μεγάλα χωριά υπήρχαν πολιτοφύλακες. Οι διοικητικές υπηρεσίες ήταν περιορισμένες και οι ινδουιστικοί ναοί ήταν ανεξάρτητοι απ’ αυτές. Η συνοχή του πολιτισμού βασίζονταν στο θρησκευτικό αίσθημα και μεγάλη ήταν η συμβολή των ναών.
  • Οι ναοί λειτουργούσαν ως τράπεζες δανείζοντας χρήματα για αναπτυξιακά προγράμματα, πρόσφεραν PALLABA MNHMIOστοιχειώδεις ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες. Διέθεταν στέγη σε ζητιάνους και απόκληρους. Σε δύσκολους καιρούς διένειμαν τρόφιμα και χρήματα στην κοινωνία. Ωστόσο ορισμένοι ναοί απασχολούσαν εργαζόμενους, από χαμηλές κάστες, υπό συνθήκες περίπου δουλείας.
  • Στο δίκαιο ένας Κινέζος παρατηρητής του 13ου μ.Χ αιώνα, αναφέρει: μαστίγωμα, αποκεφαλισμούς, ποδοπάτημα από ελέφαντες. Όμως για τα περισσότερα αδικήματα, ανάμεσα στα οποία και ο φόνος, η ποινή ήταν πρόστιμο που καταβάλλονταν συνήθως όχι στην αυλή αλλά σ’ ένα ναό. Επίσης υπήρχαν θρησκευτικές μειονότητες βουδιστών και ζαϊνιστών.
  • Το 1.044 μ.Χ πεθαίνει ο Ρατζέντρα. Τον διαδέχεται ο γιός του Ρανζαντιράτζα, ο οποίος εγκαταλείπει την κτήση της Κεϋλάνης.
  • Προοδευτικά υπό την βασιλεία των διαδόχων του τα έσοδα της αυτοκρατορίας περιορίζονται. Τον14ο μ.Χ αιώνα, η δυναστεία εξαφανίζεται.
  • Το 1.300 μ.Χ ένας μουσουλμάνος σουλτάνος επιβάλει με τη βία την πίστη του, αλλά μετά το θάνατό του, οι τοπικοί ινδουιστές ηγεμόνες ανακτούν την ανεξαρτησία τους.                           ΠΑΛΛΑΒΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ

Συμπεράσματα:

  1. Στην νότια Ινδία, η αυτοκρατορία των Τσόλα, κυρίως λόγω απόστασης απόφυγε την Ινδοευρωπαϊκή κατάκτηση και διατήρησε την γλώσσα της την Ταμιλική. Ωστόσο, οι πολιτιστικές επιρροές από το βορρά επέφεραν αλλαγές και την επιβολή του ινδουισμού.
  2. Η έλλειψη οργανωμένης γραφειοκρατίας, επιτρέπει στους περιφερειακούς ηγεμόνες να είναι ουσιαστικά ανεξάρτητοι, ενώ στη συνοχή της αυτοκρατορίας συμβάλει το θρησκευτικό αίσθημα και οι ναοί. Οι τελευταίοι είχαν μεγάλη επιρροή και λειτουργούσαν και σαν τράπεζες, ενώ παρείχαν και κάποιου είδους κοινωνική πρόνοια.
  3. Στο δίκαιο, αν και υπήρχαν περιπτώσεις εκτελέσεων, για τα περισσότερα αδικήματα επιβάλλονταν πρόστιμο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

TIME LIFE BOOKS/ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: